تور گوانجو (گوانگجو) | تور چين تور گوانجو (گوانگجو) | تور چين .

تور گوانجو (گوانگجو) | تور چين

غذاخوردن مردم چين

غذا خوردن چيني ها

غذاخوردن مردم

مهم‌ترين وجه تمايز و مشخصه‌هاي مردم چين، داشتن تاريخچه‌اي سرشار از آيين‌هاي عبادي و آداب غذا‌خوردن است كه به طور شگفت‌انگيزي در فرهنگ اين كشور نفوذ كرده و توجه ملل مختلف را به خود جلب ساخته است. ظاهرا اين تاريخچه‌ي عظيم، از زمان سلسله‌ي شروع شده و پس از گذشت هزاران سال  تحول و دگرگوني، به طور كامل مورد قبول عموم مردم چين قرار گرفته است.
استفاده از چاپستيك
زماني كه به كشور چين سفر كرديد و با دوستان چيني خود مشغول غذا خوردن هستيد، بهتر است در هنگام استفاده از چاپستيك نكاتي را رعايت كنيد كه مطمئنا جوي صميمي‌ و دوستانه‌تر را تجربه خواهيد كرد. از فروبردن چاپستيك‌هاي خود در كاسه‌ي برنج، خودداري كنيد. چيني‌ها نيز همانند كره‌‌اي‌ها قرار دادن چاپستيك درون كاسه‌ي برنج را نوعي بي‌ادبي دانسته و آن را يادآور آيين عبادي براي مردگان مي‌پندارند.

هنگام خوردن غذا چاپستيك‌هاي خود را در كنار بشقاب خود رها نكنيد، اطرافيان شما با ديدن اين صحنه، احساس مي‌كنند شما با انجام اين كار نارضايتي خود را براي طولاني شدن زمان خوردن غذا اعلام كرده‌ايد و آن‌ها را مجبور مي‌سازيد كه با سرعت بيشتري غذايشان را به اتمام برسانند. بنابراين اگر ديگر نيازي به استفاده از چاپستيك نبود، بهتر است آن‌ها را به صورت افقي و در جلوي كاسه‌ي برنج خود قرار دهيد، در ضمن فراموش نكنيد كه از قرار دادن چاپستيك‌ها در روي ميز نيز اكيدا خودداري كنيد. هرگز از خوردن غذايي كه براي شما تدارك ديده‌اند سرباز نزنيد. اين رفتار شما براي چيني‌ها بسيار آزاردهنده و در عين حال جسورانه خواهد بود. البته نيازي نيست كه تمام غذايي كه برايتان تهيه شده‌ است را مصرف كنيد. مي‌توانيد به اندازه‌اي كه اشتها داريد غذا بخوريد و از اضافه آمدن غذاي خود احساس شرمندگي نكنيد.

هنگام غذاخوردن چيني‌ها، صداهاي عجيب و گوناگوني از دهانشان به گوش مي‌رسد. و هرچه كه آن غذا لذيذتر و باب ميل آن‌ها باشد، اين صداها با شدت بيشتري شنيده خواهد شد. آن‌ها با اين روش، رضايت خود را از طعم و مزه‌ي غذايي كه مي‌خورند اعلام مي‌كنند. حتي اگر با اين رفتار احساس ناخوشايندي به شما دست داد، سعي كنيد كه بر خود مسلط باشيد و اجازه ندهيد كه متوجه شوند. چون برخورد شما را بدور از آداب مي‌دانند.


برچسب: برنج چيني ها، رژيم غذايي مردم چين، غذاي چيني، غذاي گران چيني ها، گوشت، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۶:۰۵:۰۸ توسط:afsaneh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :